PtDesign nr 112-1745 genser.

Mønsteret ligger som gratis mønster for juni hos PT Design 



Jeg bruker her Alara nr 27630 og Kid Mohair Glitz nr 29820

Ellers følger jeg mønsteret. Strikker etter en str større pga strikkefastheten gir meg en str mindre.
Jeg har brukt litt over 2 nøster Kid Mohair Glitz
Også har jeg brukt ca 5 nøster med Alara. hadde brukt litt i begge pakkene med garn, så nøyaktig vet jeg ikke. Men man må jo bestille i hele pakker uansett, og en pakke av hver holder i massevis :D
Denne ble strikket etter XXL, og ble en stor L eller liten XL ;) 

Det er nydelig rosafarge på garna sammen.
Siden den strikkes på pinne 8, så er det en rask genser å strikke ;)

Her er garna jeg bruker. Alara er et relativt tykt bomullsgarn, og Kid Mohair glitz er et tynt "pusegarn"
Genseren har riller nederst i stedet for den vanlige vrangborden.
Det er nydelige garn og strikke av. Glir lett over pinnene og da er det enklere å få en jevn og fin strikk.
Ferdig og klar til bruk. fargen er litt varmere enn det som kommer frem på bilde.

Sommergenseren klar til bruk ;)

Synes dette mønsteret var så flott i halsen. Ikke var det vanskelig heller <3


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull