Vamsegenser i gråtoner

Nå har jeg strikket en stor og luftig vamsegenser i garn fra #iceyarn. 
Har brukt nesten 2 hele nøster med nr 33232. 
Har brukt bittelitt sort garn i halsen fra 33631.

La opp 180 masker på pinne 5,5. 
Strikket ca 10 runder med 2r og 2vr. 
Gikk over til pinne 7 og glattstrikk. Jeg strikket bolen 55 cm lang. 
Ermene:
La opp 44 masker på liten rundpinne (30 cm) på 5,5 . Vrangbord som på bolen. Økte 1 m på hver side av markøren, og gikk over til rundpinne 7. Økte med 1 m på hver side av markøren hver 7 runde. Økte til jeg hadde 64 masker. Strikket ermene 50 cm lange.  
Felte 9 masker på hver side av bolen og under ermene.  
Raglanfellinga: 
Felte ved alle overganger annenhver runde til det gjensto 140 masker.  
Halskant finner du på PT 112-1745. 



Bildene er tatt ute, så fargene ble litt blasse.. 
Gjenstår å skylle den opp så er den klar til bruk.
Har ikke bestemt meg om jeg skal ha denne selv enda.. 
Nærbilde av halskanten. Den blir veldig dekorativ på :-)


Genseren er strikket med raglan-felling.


Nærbilde av fronten :-)
Snart ferdig med vamsegenseren :-)
Begynte på denne når jeg var på campingen, men det går trått med litt hårete garn i varmen.
I dag har det tordnet og regnet, og kjøligere luft kommer inn vinduet. Da fikk jeg fart på pinnene igjen :-)

Bilde tatt på kvelden. Og garnet gir litt blankt uttrykk :-)



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull