Heklet Drops jakke med Musling mønster

Heklet jakke med musling mønster.

Mønster nr 99 - 1

Jakken blir heklet i baby cotton fra Iceyarn.
Jeg bruker samme str på heklekroken som i mønsteret.



Garnet ble seende litt rosa ut på bilde, men det er hvit.
Så vidt kommet igang med bærestykket her. Hele bærestykket hekles med staver.


Da har jeg kommet igang med muslingmønster. Gøy med mønster.

Da er musling mønsteret kommet på plass :-)
Sånn ser den ut på ryggen.
Det skal være knapper i fronten. Og ermer. De får jeg starte på i morgen. ;)
Noen hvite eller sølvknapper pynter den opp :)
Nærbilde av musling mønsteret. Det strekker seg ut og blir finere når den sitter på riktig str. Dukken blir litt liten ;)

Jakken mangler nå kun knapper.
Her sitter jeg og koser meg ute i det fine været ;)

Sånn ser den ut bakfra. Har prøvd den på, og den har en flott fasong.

Klar for mottaker, så fort knappene er sydd på ;)

Denne kan jo brukes hele året. Kjempeflott over bukser også ;)

Holder på og hekle kapper til knappene. Tror det blir finest :)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull