Heklet Drops jakke

Heklet Drops jakke nr 153-10

Denne er bestilt.  

Har brukt Baby AntiAllergic fra Iceyarn.
Jeg har heklet etter mønsteret men med 1/2 str mindre på heklekroken.
Jeg har også laget den litt mindre rundt halsen. 

Den ble ferdig til slutt. Flott mønster, men med dobbeltstaver på hele jakka, så går det litt tregt. Mulig det blir en på meg selv også, når jeg får tid :D 

Da har knappene kommet på, og den er klar for levering :-)



So far, so god.. Nå skal ermene hekles.
Godt jeg heklet den litt mindre i halsen enn i mønsteret, hvis ikke hadde den blitt veldig vid. Den skal jo være vid, men det er jo måte på også :-)
Jeg har også hatt den runde med krepsemasker i halsen og i nederkant. Synes da at jakken holder fasongen bedre.
Denne modellen har ikke noe innsvinget fasong, og henger rett ned. Men den er veldig fleksibel og vil føye seg etter den som har den på ;)


Da er ermer og knapper kommet på.
Jeg har brukt 3 nøster a' 100 g Baby AntiAllergic . Hvert nøste er på 200 meter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull