Kanelsnurr, barnekofte

Har blitt plukket ut som test-strikker av Vanja Blix Langsrud igjen. . 

Juhuu!
Denne heter Kanelsnurr og strikkes i Pickles pure wool. 
Nydelig ullgarn.  Anbefaler.
Denne er strikket i str 4 år.
Har brukt 1 1/4 nøste i bunnfarge ( 100 g nøster) , og under 1 nøste i mønster farge.
  
Garnet får du kjøpt hos Pickles www.pickles.no

Mønsteret kommer i salg på Vanjas ravelryside Vanjastrikk  19 juni. 
Jeg gir IKKE ut mønster til deg.

Link til Vanja sin side på Ravelry: Vanjastrikk

Her er den ferdig strikket. Var på den lokale garnbutikken og fant knapper som passet til.
Håper den lille søte niesen min kommer til å like denne. Hun elsker lilla <3
Den er nok litt stor enda, men greit å ha noe å vokse inn i også <3


Nå er det snart på tide å starte på første arm. Men har 5 cm igjen på denne.. Og det går fort ;)
Jeg bruker små 2 cm pinner til ermene. Jeg styrer og ståker så fælt med strømpepinner, og da blir jeg aldri ferdig..
Men smaken er som baken.. hehe ..




Så langt kom jeg på de første morgentimene. Var oppe kl 6 denne dagen pga Madts skulle på jobb/arbeidsuke kl 07.
Det er niesen min som har valgt farger ;)
Jeg er også veldig fornøyd med maske-markørene mine.. Knitting Diva <3 
Begynner å nærme seg felling til hals. Da er det noen få omganger og strikking av mønster på vranga. Øvelse gjør mester ;)
Jeg har ikke dampet den, og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller.
Jeg har bare skylt den opp lett for å bli kvitt overskudd-farge.
Sånn ser den ut bak. Kanelsnurrer på rekke og rad. :D
Nærbilde av kofte og knapper.. Smal raglan som deler opp mønsteret fint.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull