Kaffeslabberas

Kaffeslabberas kofte

Dette er en av de nydelige koftene som Vanja har designet.
Nå ville jeg prøve meg på et litt mer åpent mønster.
På denne har jeg valgt å bruke Kauni EE, og P2 som garn.
Kauni garn har laaange fargeskift, og passer utmerket til kofter.
Jeg bruker pinner som i mønsteret.
Mønsteret finnes i Kofter heftet som familien utga 19 januar 2015.
Mønsteret er, eller kommer snart på Ravelry. Søk opp Vanja der, så finner du den.
Så her kommer min utgave.. Str L
Her er link til Vanja sine mønstre på Ravelry: Vanjastrikk

Da kan høsten bare komme ;)
Knappene er på etter mye om, og men. Valgte tinnknapper. Ble ikke helt komfortabel med tre-eller perleknappene. Perleknappene virket litt for små. Passer kanskje bedre til en barnekofte.
Nå gjenstår det en vask for å få ut overskudd-farge, damping og sy i knapper. Er kjempefornøyd med fargevalg. Valgte kauni-garnet til stolper og halskant. 

Da er jeg straks ferdig med å strikke. Merket opp til halskanten og arm-åpning. 

Ferdig med å strikke ermer, og nærmer meg toppen av bolen.  Begynne å merke av til hals-åpningen nå. 

Det var ikke lett å få til to helt like ermer da jeg hadde fått to nøster med EE som var forskjellig nøstet. Det er noe jeg skal passe på neste gang. 


Resultatet etter første dag med strikking. 7 cm vrangbord.

Dag to ble det ikke mange maskene strikket, men i kveld på dag 3 så ble det litt strikking igjen.
Det er gøy å strikke med Kauni garn. Det blir så fine farge-skift, og inntrykket forandrer seg hele tiden. Man er hele tiden nysgjerrig på hvordan neste rapport blir :D

Etter været å dømme i dag, så kanskje denne kommer i bruk før høsten. Brrr.. ikke varmt ute i dag..
Ble veldig fornøyd med kofta :-) Kaffeslabberas er et nydelig mønster.
Jeg kommer garantert til å strikke flere Vanja-kofter.. Har lyst på lærerinne-kofta også ;)
Ønsker alle en god sommer <3
Valget falt på disse knappene. Kjøpt på nett, så vet ikke hva slags merke det er.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull