Steinalder brød

Det finnes mange nesten helt like oppskrifter på dette brødet, og de er sikkert gode alle sammen. 
Dette brødet er kjempebra for alle med diabetes, cøliaki og de som ønsker et sunnere alternativ til det som finnes på butikken.  
Superlett å lage, smaker godt. 
Du kan ha i f.eks karve eller italiensk krydderblanding for å variere smaken. 
På dette har jeg hatt litt maldon (flaksalt/himalaya)-salt og pinnekjerner på toppen.

Oppskriften kommer på bilde under her. 
Da håper jeg det smaker :-)
Slik ble brødet mitt i dag.
Brødet skal serveres på konfirmasjonen til sønnen min på lørdag.
Det er like godt på 2 og 3 dag, så det er ingen problem. Jeg avkjøler det helt på rist før jeg pakker det inn i matpapir og legger det i kjøleskapet. Det er lettere å skjære fine skiver etter brødet har ligget i kjøleskapet i en times tid. Da kan du godt fryse en skiver med mellomleggs papir i passe mengde også.
Her er oppskriften jeg har en god tid nå. Jeg bruker raps-olje, og jeg hakker opp hasselnøttene bittelitt. Liker ikke å tygge på hele nøtter ;)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull