Molly kofte, eller hestejakka som noen kaller den

Var trøtt og utmattet i går,  men klarte å slappe av med litt strikking. 
Begynte på borden som skal være nederst på ermene og jakka. 
Mønsteret står i maskerader nr 30. 
Den har også stått i hjemmet nr 5 dette året. 
Jeg strikker etter str L , og har bestemt meg for at jeg er ikke større enn det.  
For de som kjenner meg vet at jeg har vært mye større. 
Faktisk så nærmer jeg meg minus 40 kilo.  Må minne meg selv på det innimellom. . Har lov til å klappe meg på skulderen og være litt stolt.
Og nå som kofta er ferdig med knapper og alt, så kunne ikke kofta vært større, den er faktisk bittelitt stor.. Johoo :) 



Joohooo!!! Endelig i dag 28/4 så kom knappene, og de ble sydd på med en gang.. Ut i solen for å ta bilder. Nå har jeg ei flott kofte til bruk både sommer som vinter :D Super duper fornøyd..
Jeg har allerede en ny i tankene, men med annen bunnfarge ;)

Ble den ikke fin <3

Her er jeg godt igang med borden som er nederst på kofta og ermene. Den kanten gjør mye av inntrykket.
Her har jeg fått plukket opp antall masker på blondekanten og begynt på bolen. Strikker i Drops Karisma, og det er supergodt garn til denne koften.
Det er 35% avslag på dette garnet i mai mnd ;)
Her er jeg ferdig med bolen :)
Siste arm er snart ferdig. ;) 
Endelig igang med mønster.. Gikk tom for lys grå, og måtte vente i HELE 3 dager på å få resten i posten.. Det var laaange dager.. hehe ;)
Måtte prøve den på.. Strikket stolper og heklet på kanten før jeg klippet den opp.. Synes det er lettere å få en like lang/fast stole på begge sider da..
Så var det å vente på knapper.. de blir ettersendt pga utsolgt på fargen.. jaja, blir jo vant til å vente også :)
Venter fortsatt på knappene, men iallefall ferdig med å feste alle tråder og klippet opp på midten.
Bestilte bånd for billig penge på ebay. De er nok litt brede, men syr man forsiktig så blir det bra ;)
Synes fargen passet fint til kofta ;)
Baksiden.. Skredderbysten min er nok litt liten for at kofta skal sitte pent på.. Gleder meg til å ta den i bruk :D 

Kommentarer

  1. Nydelig kofte! Jeg planlegger å strikke den,- lurer litt på helt rød bunnfarge med grønne blader og hvitt rundt blomstene.. Flott å se den fine kofta di!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer helt sikkert å bli fint. Masse lykke til. 😊 👍

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull