Wiola kofta


Wiola kofta

Da heiv jeg meg på Wiola bølgen jeg også.
Mønsteret sto i familien 5/15, eller du kan finne den på ravelry.

Jeg strikker denne i str L, men med pinne nr 3,75 i stedet for 3,5.
Ermene strikket jeg på pinne 4 pga opplysning om at ermene er litt smale.
Garnet bestilte jeg hos To Damer. De er raske til å sende, og kjempegod service om du trenger hjelp.
Kjøpte båndet hos heimen husflid, og det var ikke lurt.  Der kostet det 90, -pr meter +nesten 90, - i porto  selv om de kun betalte 16, - selv.   Hos Corianders hus koster det 75, - pr meter og mindre i porto. Bare sånn at dere vet at det finnes flere alternativer.  


Da har knapper og bånd kommet på. Nå gjenstår det kun litt broderier på høyre skulder. Jeg ble kjempefornøyd med denne. Litt tenking med mønsteret med raglanfelling, men synes den ble sånn nesten perfekt. :-) 
Båndet som skjuler sårkanten etter klipping har kommet på. Nydelig bånd som passer til fargene i kofta. 
Den passer også. Strikket i str L :-) Denne blir god å ha på når jeg er frysen ;) 

Ferdig strikket, og ferdig med å dampe den. Mønsteret kommer fint frem da ;)
Da er jeg ferdig med å strikke den. Skal få dampet den før jeg syr kantene med symaskin og får klippet den opp.
Jeg er spent på om den passer :)


Igang med bolen. Strikker klippemaskene vrange. Tror det er lettere for meg å se hvor jeg skal hente opp maskene til stolpene da.
Igang med Wiolakofta. Er spent på om jeg får til dette ;) Men den som ikke våger vinner ikke ;)
Heklekanten er på plass. Heklet stolper, rundt hals og nederst på ermene :)
Ferdig med å hekle stolper på kofta. Måtte rekke opp den siden med knappehull pga hullene ble alt for store, reduserte fra 6 til 4 luftmasker, og da ble det bra ;)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull