Prøvestrikker for Sjarmørkofta - Vanja Blix Langsrud design.

Har blitt plukket ut til å prøvestrikke Sjarmørkofta i str 4 år for Vanja Blix Langsrud.
Jeg ble kjempeglad og spent på hvordan resultatet mitt blir. 
Jeg har brukt Rauma finull i fargene 479 og 497.
Kofta blir publisert i familien i august/september mnd. 
Det er ikke noe vits i å kontakte meg for å få tak i mønster. 
Det kommer ikke på tale.

Slik strikket jeg knappehull: Knappehull
Her ser du at det gåt fint å klippe i 100% ull, uten å sy maskinsøm først. (Ikke superwash garn, ikke alpakka eller annen ullblanding) 
Klipping i ull




Da ble kofta ferdig, og jeg er kjempefornøyd.
Jeg kan fortelle at mønsteret stemte hele veien, og det er et skikkelig morsomt mønster å strikke etter.
Det var litt uvant å strikke med Rauma finull siden jeg ikke har brukt det før. Det lugger litt, men med gode pinner ( knit pro symfonie) så gikk det veldig fint.
Mønsteret har god forklaring selv for en nybegynner som meg, men les hele mønsteret før du begynner.
Er du usikker på din strikkefasthet så strikk en prøvelapp med mønster.
Knappene kjøpte jeg på Husfliden her i Holmestrand.

Gled deg til mønsteret kommer i Familien i august eller september. 

Kofta i dagslys :) 



Nærbilde av knappene jeg valgte til denne søte kofta. <3 

Johoo.. Nå har jeg strikket ferdig unntatt stolper og halskant.
Jeg har til og med strikket 3 runder med mønster på vranga.. Jeg det gikk fint uten feil :D

Denne må være ferdig til 8 mai :D 

Da har jeg kommet igang med mønster. Det er ingen lange sprang, så man slipper å tvinne tråden bak.
Det er lange mønster-rapporter så det er lurt å bruke markører mellom hver rapport.
Dette mønsteret er helt nydelig. Gleder meg til å få den ferdig <3
Da er bolen ferdig, så er det å komme igang med ermer :)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull