Dorthegenser

Da har jeg startet opp med å strikke Dorthegenseren. 
Jeg bestilte mønsteret på nettsiden deres. Koster 50,- og kan bestilles her:
http://skappelgenseren.no/produkter/


Jeg bruker garn fra Iceyarns   
Garnet heter Woody Wool camel nr31086
Og en tråd med Artic Merino light brown nr 26133. 

Jeg har valgt å strikke den litt smalere enn i mønsteret. La opp 76 m på ryggen. 



Sånn ser den ut så langt. Kjempemykt og lett garn. Det er bittelitt glitter i Artic Merino garnet. 


Da er ryggen ferdig. Brukt litt over 3 nøster med Woody Wool og litt over 1 nøste med Artic Merino. 


Tok opp 52 masker fra bolen  og felt jevnt ned til 32 masker. Armen er 50 cm lang.


Da er bolen og første arm ferdig.



Da er genseren ferdig, og jeg gleder meg til å ta den i bruk. 

Det er så synd at woody wool garnet ikke lengre er i produksjon. Men jeg har heldigvis nok garn i en lysere farge til en genser til :-)



Nærbilde av garn og struktur. 




Genseren ble ferdig på lillejulaften.
Ønsker alle en flott julefeiring. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull