Marius genser på pinne 7

Tykk, varm og veldig myk genser som blir strikket av Peru Alpaca Bulky. Dvs at den blir strikket på pinnestørrelse 7. Dette blir spennende.
Jeg skal strikke damegenser med rundt bærestykke. 



Da er den ferdig, og jeg ble fornøyd. Trodde den skulle bli i str M, men ble nok en romslig L.
Gleder meg til å bruke den :-) 



Kjempemykt garn. Tror ikke dette vil klø.




Første arm har kommet på ;) 


Jeg har ikke kommet så mye lengre i dag. Når man har kommet godt i gang med neste mønster, og så oppdager at første rad er strikket feil. Blæ!!! Å plukke opp maskene fler runder tilbake er ikke gøy. Men nå er det iallefall riktig. 







Ikke mye igjen nå :-)





Gleder meg nå. Nesten ferdig. Johooo. 

  


Ferdig, ferdig ferdig.. Johooo :-) Kjempefornøyd med den. 



Utrolig mykt og godt garn å strikke av ;)



Garnet kommer ifra Iceyarns.
Jeg brukte 12 nøster med Peru Alpaca Bulky - camel brown
2 nøster Peru Alpaca light- light beige. Brukte 2 tråder med dette.
1 nøste Peru Alpaca bulky - dark brown.




Nærbilde av struktur.



Dette garnet var det gøy å strikke av :-) 



Kommentarer

  1. Så fin!! Hvilket maskeantall brukte du? Evt hva vil du anbefale til en genser i s/m?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte str 4 år på bolen og la opp til str 2 år på ermene. Jeg fortsatte med str 2 år på bærestykket. Ermene strikket jeg til det gjenstod 9 cm til ønsket lengde.
      halsen tok jeg inn 4 m ekstra, men den ble fortsatt ganske vid. jeg synes det er greit, for jeg liker det. Men kan nok med fordel ta en enda 4 til 6 m til rundt halsen.
      Til S/M str ville jeg nok ha begynt på str 2 år, og evnt. gått ned til 1 år på resten. Prøv deg frem litt ;)
      jeg er ingen ekspert selv. Begynte å strikke i sommer :-) Kjempegøy, og fått helt dilla ;)

      Slett
  2. Den blei kjempefin :)

    SvarSlett
  3. Hei! Så fint den ble:)
    Vil det si at du strikker barnestr men den blir voksen L??
    hva er garnforbruket da?
    Mette Rokseth

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte 12 a' 50g nøster med Peru Alpaca Bulky - camel brown i bunnfargen
      2 nøster a' 50g med Peru Alpaca light- light beige, og her brukte jeg to tråder pga tynnere garn.
      1 nøste Peru Alpaca Bulky - dark brown.
      Siden garnet er så tykt (mer enn dobbelt så tykt som Smart garnet) så må man bruke barnestr for at den skal passe ;)
      Og det var morro å strikke den siden det går så fort :D

      Tusen takk for flotte kommentarer her. Det setter jeg stor pris på ;)

      Slett
  4. Kjempe fin :) Men har du noken ide om hvilken str eg bør følge mønster på for å få en genser i str L/xl ca???

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror du helt greit kan bruke samme str som jeg gjorde. Den er vid nok til en XL. Lengden på bolen bestemmer du selv. Jeg strikket 34 cm før jeg begynte på mønsteret. Da henger den godt over rumpa.

      Slett
  5. Hei, Takk for mange flotte tips. Hvor kjøper du denne type garn? Har du oppskriften på barne-genseren som du har brukt? Mvh Jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann 😊 .Jeg bestilte dette garnet fra iceyarn.com er bildet av garnet over her. For å få tak i mariusmønsteret, så lån en bok på biblioteket eller kjøp et hefte/bok med mariusmønsteret. Ikke lov å dele det pga opphavsrett. 💖 Takk for at du likte genseren. 💖

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull