Hodeskalle-sjal i skarp rosa, sort og grå

Startet litt på det rosa sjalet når jeg kom hjem fra Danmark i går kveld. Flott garn som er blanding av lin og viscose. Det gjør sjalet litt tungt og litt glansfylt.
Det er litt uvant å hekle med lin, men venner meg fort til det. 

To av sjalene er forhåndsbestilt. Rosa og sort. 
Det grå hekler jeg for ei som ville ha, men har mistet navnet på. Sånn skjer. Hun skulle følge med på bloggen, så da gir hun nok lyd fra seg.

Her har du oppskriften om du ønsker å hekle den selv : http://elisabeths-hobbyside.blogspot.no/2013/07/da-er-den-her-norsk-oppskrift-pa.html

Kilde til hodeskallesjalet finner du HER:

Her har vi sjalet ferdigheklet. 



Her er link til garnet jeg har brukt: http://www.yarn-paradise.com/linen-pink
Fargen er helt nydelig. Fint vær i dag, så da fikk jeg tatt et bilde ute. 





Begynner å ligne et sjal nå. Skal hekle en kant rundt så den holder fasongen bedre. 




Her har vi første hodeskalle på sjalet.



Ferdig heklet. Det er litt krøllete enda. Skal få skylt det opp og strekt det ut før mottaker får det.
 
Ser at jeg skal ta bilde med kamera neste gang, så det blir helt tydelig ;) 


Nyvasket og henger litt på strekk før jeg damper det.
Her er garnet jeg har brukt til denne: Cotton Elite fra Iceyarns




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull