Penne Capone.. Lavkarbo vennlig pastarett.

Dette er en rett som vi pleide å bestille på den lokale restauranten her hjemme. 

Nå har jeg gjort den litt mer lavkarbo-vennlig.


Dette smaker kjempegodt. Raskt å lage, koster lite, og er lavkarbo-vennlig. 




Først lager jeg hvit saus av fløte, smør og ost.
 Varmer smør og fløte til kokepunktet, så har jeg i et par gode never med ost. Varmer det rolig opp så det synder i kjelen. ( svak koking)
Jeg har ikke nøyaktig mengde med fløte og smør, men sånn ca 2 dl fløte og 100 g smør.

Så steker jeg opp skivet sjampingjong, finhakket liten rød paprika, 1/2 finhakket løk, og ca 500 g strimlet svinekjøtt.. 

steker strimlet svinekjøtt.
Finnes jo mange forskjellige merker med svinekjøtt.



Steker alt for seg og har det over i kjelen med hvit saus.
Nam nam, dette skal bli godt :-) 

Jeg bruker peppermix krydder og litt saltblanding som inneholder litt hvitløk og dill.

Også har jeg LITT Fedon pasta i.. Ikke mye..
Fedon pasta. Smakte godt, og ser ut som helt vanlig pasta. Den er litt høyere på karbo enn andre LK merker, men absolutt best på smak. 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull