Halloween. Ting og tang

Jeg har allerede begynt å tenke på hva jeg kan lage som er litt Halloween aktig.

Så da har jeg begynt på en lue i kveld. 

Slik ser den ut så langt. Orange er jo et must til Halloween.


Sånn ble den seende ut ferdig :-) Mønsteret finner du litt lengre ned på siden.






Da var Hallo-vin sjalet ferdig også. 




Dette sorte hodeskallesjalet fikk min søster av meg i bursdagsgave <3






Mønster til hodeskallesjal finner du her: 
http://elisabeths-hobbyside.blogspot.no/2013/07/da-er-den-her-norsk-oppskrift-pa.html

Kilde til hodeskalle-sjalet finner du HER:




Her kommer mønsteret til hodeskalle-lua ;) 

Garn: Flash garn og Thea garn fra Europris. Eller annet garn som passer til pinnestr 3 og 3,5Legg opp 112 m på p 3. Orange flash-garnStrikk 12 omg vrangbord. 2 r og 2 vrangSkift til p 3,5 og strikk glattstrikk til arbeide måler ca 7 cm.Strikk 2 runder med sort. Følg diagrammet- A-1. Strikk 2 runder med sort.Skift tilbake til orange og strikk til arbeide måler ca 16 cmFell av 12 m jevnt fordeltStrikk en rundeFell så av 10 m annenhver runde til du har igjen 10 masker. Trekk tråden igjennom alle maskene og stram til og fest tråden godt. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull