VINTERSTORM lua

VINTERSTORM lua Winterstorm hat

 

Mønsteret kjøpte jeg i går kveld på Ravelry.
Så i dag ble denne til. Nå mangler bare en dusk. Litt usikker på om jeg skal ha fuskepels, eller en dusk laget av garnet jeg har brukt.
Jeg har brukt litt under et nøste med hvit, og halvt nøste lilla.
Garnet er Cotton Merino fra Drops.
Strikket den 15 cm lang før felling.

Mønsteret koster 36,- og du får kjøpt det HER
Norwegian and English pattern
Vask, damp og dusk så blir den fin <3
Dukkehodet er litt stort, så lua blir strukket litt mye.

Garnet er en blanding av bomull og merinoull. Det klør ikke, og er fin til de følsomme som klør lett.
Garnet er litt tykkere enn Baby merino.
Nå sitter lua på et mindre barnehodet, og ser at den passer bedre her :)

Strikket en lue til som er litt mindre og i motsatte farger. Ble fint det også :-)

På denne kommer det nok en hvit fuskepels :-) 
Jeg har strikket vrangborden med 1 vridd-rett og 1 vrang. Blir mer markerte masker da.. en smaksak hva man liker :-) 

Da kan vel vinteren komme. Luer får man ikke nok av ;)







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull