Frostkjole i lys syrinfarge

Frostkjole i str 4-5 år



Jeg har brukt samme utgangspunkt som denne blå fra samme tid i fjor.
Den finner du HER
Mønsteret finner du på bloggen til Varm Design

På denne har jeg brukt Drops Merino ekstra fine.
Det er litt tykkere enn baby merino.
Brukt samme maskeantall, men strikket på pinne 3 på perlestrikk, og 3,5 på resten.
Jeg har på denne felt 12 masker jevnt fordelt på hver side oppover på skjørtet, og felt resterende masker på siste runde før flettene.
På flettene har jeg brukt Baby Merino i en annen farge.
Jeg har strikket 8 runder med perlestrikk rundt ermehull og halskant.
Jeg har brukt nesten 5 nøster Drops Merino ekstra fine, og en rest på flettestrikken. ( under et halv nøste)
Jeg har strikket skjørtet ca 4 cm lengre, og overdelen ca 2 cm lengre enn i mønsteret.

Her kommer noen bilder.

Nå vet jeg at mottager til denne gleder seg veldig til tante kommer med denne. Den jeg strikket til henne i fjor begynner å bli liten.
Og den er så mye brukt at den er slitt <3 Det gleder et tante<3 stort <3 

Fargen er lys syrin. Og tante-gullet er veldig glad i lilla-farger.
Det blåste fryktelig ute når jeg skulle ta bilder, og fikk tatt et bilde eller to der kjolen hang rett ned :-)


Tok et bilde inne også for å se hvordan fargen på bildet ble da. Ganske likt og riktig. :-)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull