Lomme-tøfler

Veldig enkle lommetøfler. 

Jeg har laget mønster i to str. Men str varierer etter strikkefashet, garntype og pinnestørrelse. Her er det bare å prøve seg frem.
Jeg har brukt 100% merinogarn fra Iceyarn.
50 g = 90 meter.
1 rille = frem og tilbake på pinnen
1 pinne = kun en vei på pinnen.
Str ca str 35.
Legg opp 6 masker på pinne nr 4.
Strikk 2 riller
Øk 1 maske i begynnelsen av hver pinne til du har 22m
Strikk 1 pinne rett
Nå skal du øke 1 maske i hver maske = 44m
Strikk så 2 rette og 2 vrange ut pinnen.
gjenta dette til vrangborden måler 14 cm.
Fell så annenhver maske = 22m
Strikk 1 pinne rett
Fell 1 maske i begynnelsen av hver pinne til du har 6m igjen på pinnen.
Så strikker du 6 riller, fell av.
Sy igjen sidene og stroppen over. 
Nå får du skjøten på siden. Ønsker du å ha den på midten, så strikker du 4 riller i starten, og 4 riller på slutten.
Lag pynt, sy på bling eller knapper til pynt.

På denne har jeg brukt under 1 nøste a' 50g. 


Str 37 - 39 strikkes på akkurat samme måte. MEN
øk til 24m på pinnen, så doble maskene til 48.
Strikk vrangbord til 15 cm.
Og strikk 8 riller til slutt ( stroppen)
brukte 1 helt nøste på disse.  


Her er lommetøflene i str 35 ferdig.
Spennen kjøpte jeg på e-bay.
Dette garnet er supermykt og veldig varmt. Passer til frosne føtter. Gode å ha på barbent også.
En titt ned i tøffelen ;)
Nærbilde av garnet jeg har brukt.
Her har jeg tatt på meg lommetøffel i str 37 - 39.
Her ligger to par lommetøffler i str 35 og ca 38. klare til bruk.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull