Tennbrikke-skjuler.


Nå er jeg igang med noe jeg aldri har gjort før. Nemlig flettemønster. 

Begynner på noe som ikke er så stort, eller innviklet. 

Garnet er fra Iceyarns og heter Peru Alpaca light. 

Jeg begynte med å legge opp 70 m på pinne 3, 3 cm perlestrikk i 3cm.

Så over på pinne 3,5 glattstrikk mens jeg jevnt økte til 88 masker. 







Mønster videre:
1 omg : Strikk 6 rett , 2 vrang ut omg . 
2 omg : som 1 omg .
3 omg : denne omg skal det være fletter på . Sett 3 m på en hjelpepinne strikk neste 3 m rett , strikk så de 3 m på hjelpepinnen rett , 2 vrang gjenta ut omg ( 11 fletter ) . 
4 - 10 omg : som 1 omg .
11 omg : som 3 omg . 

Gjenta til arbeidet er langt nok , på denne her er det 9 fletter i høyden . 
Avslutt med vrangbord en rett , en vrang i ca 4-5 omg . Fell av , ikke får løst . 
Fest tråder . 
Tråden i bunn har jeg tredd gjennom opplegges kanten . Ta trekket på boksen , stram sa tråden i bunnen litt og fest den godt . 




1. bilde oppe til venstre- setter 3 m på hjelpepinne
2. bilde under har jeg løftet av de 3 maskene
3. bilde nederst, jeg har strikket de neste 3 maskene rett
4.bilde oppe til høyre, nå skal jeg strikke de 3 maskene på hjelpepinnen
5. bilde, alle 6 maskene er strikket ferdig. så strikkes neste to vrang. Også på'n igjen ;)


Første 10 omganger på mønsteret ferdig. 
Synes det ser riktig ut jeg. 



Perlestrikken skal strammes innunder bunnen av tennbrikett-esken. 
Mønsteret er inspirert av en barnelue ;) og maskeantall på marius-utgaven 



Så langt kom jeg på en kveld. Det var kjempemorro å få til noe nytt. 
Må nok strikke flere av disse. Julegaver kanskje. :)


Tenn på meg <3 



Når du bruker mønsteret fra meg og legger ut på sosiale medier, så skriv hvor du har mønsteret ifra. Link gjerne tilbake hit. Takk :)



Også måtte jeg prøve å strikke en i klassiske Marius-farger. 

Tennbrikett skjuler. 

Kommentarer

  1. Hei. Hvor mye garn går det med til en tennbrikett-skjuler?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte under 1 nøste a' 50g med det garnet jeg brukte. Det var ikke mye igjen av nøste, så med et garn med færre meter pr nøste, så beregn over 1 nøste.
      Jeg husker ikke ant meter på mitt garn, men det er nok litt tynnere enn f.eks smart, østlandsgarn, trysil osv..

      Slett
  2. Hvor lang er rundpinnen du strikker med?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull