Boblejakke

Dette har jeg gru/gledet meg til å prøve meg på. Altså igjen har jeg strikket noe jeg ikke har prøvd på før.
Lagt opp 84 m på ryggen, og pinne nr 7. Garnet er ifra http://www.yarn-paradise.com/
Garnet heter: Artic Merino og Mohair purple 

Første forsøk på bobler. FEIL!!! 
Boblene ble strikket riktig, men jeg hadde glemt å forskyve de. 




Andre forsøk. RIKTIG!! Bilde ble tatt i sollys og fargen ble litt lys. 



Nå i kveld har jeg kommet halvveis på ryggen. Jeg får testet tålmodigheten min skikkelig nå. Jeg strikker så utrolig tregt med vrang masker, og det koker av irritasjon. Hehe. Øvelse gjør mester er det vist noe som heter. Og øvelse får jeg nå. 


Her kommer boblestrikk forklaring. 
Du starter med vrangbord 2rett og 2 vrang i 4 omg. 
Så strikker du 1 omg rett helt ut, 1 omg vrang helt ut, og 1 omg rett igjen. 

Så strikker du 3 omg 2 rett og 2 vrang. Nå må du passe på å strikke vrang over rett ( fra forrige boble) og rett over vang. 
Så strikker du 1 omg rett helt ut, 1 omg vrang helt ut, og 1 omg rett igjen.
Sånn fortsetter du til ønsket lengde.


Hvis du ønsker å strikke med kontrastfarge gjør du slik:
 Den første rette er med hvitt (som her er grunnfargen)  garn deretter 3 omg 2 rett og vrang. Deretter 1 omg rett med svart og 1 omg vrang med svart. Så 1 omg rett med hvit og 3 omg 2 rett og vrang med hvit. Strikk rett over vrang og vrang over rett når du strikker bobler.

Jeg plukket opp 52 masker til arm, og felte jevnt av til 30 masker. Det er 14 bobler, og ermene måler ca 49 cm. 

Ryggen har jeg lagt opp 84 m, og strikket 26 bobler i høyden. Måler 90 cm. 
Front-delene la jeg opp 40 masker og 26 bobler i høyden. 

Håper dette var forstålig .. Lykke til :-) 




Bakstykket er ferdig. Måler 90 cm når jeg holder den opp. Det er 26 boblerader i høyden. 




Da er det vel bare å sette igang med forstykkene. 


Endelig ferdig. Bilde ble litt mørkt, så jeg skal ta et nytt i dagslys. 






Har heklet 3 runder med fastmasker rundt halsen, og en omg med krepsemasker. Heklet også en hempe, mangler nemlig en knapp enda. 





På denne siden skal jeg få sydd på en fin knapp.





Kommentarer

  1. Takk søs.. Legger ut hvordan det strikkes i morgen ;)

    SvarSlett
  2. Så stilig den blir. Du får poste feridg resultat også. Og takk for oppskriften. Jeg skal også prøve meg på det en dag, når jeg har strikket unna litt annet :P

    Ha en fin fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer bilder når den blir ferdig, og mer forklaring på hvordan jeg har strikket jakken ;)

      Ha en flott kveld du også ;)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull