Lothepus-lue uten strukturstrikk

Jeg har strikket luen uten strukturstrikk på luedelen.

Jeg synes faktisk at det ble veldig fint, også har jeg felt av luen litt annerledes så den ikke blir så bulkete bak.
Noen sliter også med å strikke mye vrangmasker pga vonde fingre eller håndledd.

Det rosa garnet på denne luen er Viking sport alpakka.
Det grå med glitter er Lady grey fra Jarbö garn
Resten er Drops merino extra fine.
Strikket hele luen på pinne 4, og med 112 masker.


Under siste bilde forklarer jeg hvordan jeg har gjort fellinga.

Ble den ikke fin med vanlig glattstrikk også da ;) Synes den fikk et ryddig uttrykk.
Jeg likte den godt. Når jeg får tid til å strikke en til meg selv, så blir det en slik :D

Det rosagarnet fra Viking har så fin farge, men nå er det dessverre tomt. Må kikke litt i lokale garnbutikker for å se om de har noe lignende.


Bildet ble litt utydelig. Beklager det.



Synes det er litt fint med bling i mønsteret :-)


Felling:
På 112 masker så feller du 4 masker på siste runde før du starter med felling.
På 120 masker så stemmer maskeantallet.

Strikk 10 masker så 2 rett sammen, strikk 10 masker så 2 rett sammen ut runden.
Strikk 1 omgang uten felling.
Strikk 9 masker så 2 rett sammen - gjenta dette ut runden.
Strikk 1 omgang uten felling.
Strikk 8 masker så 2 rett sammen- gjenta ut runden.
Gjenta dette mønsteret til du har 9 masker igjen på pinnen. Klipp tråden og tre den igjennom de siste maskene på pinnen. Fest godt!


Slik blir fellinga seende ut på den måten jeg har gjort det her. Blir nesten 20 omganger fra felling begynner til slutt. Da blir det ikke så bulkete/snupete. Men det er vel smak og behag det også ;-)



Tusen takk for titten :-)
Legg gjerne igjen en hilsen :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull