Fjelldrose-lue

Fjeldrose-lue str M/L

Strikket fjeldrose-lue i Flora fra Drops.
Den ble litt stor til mitt lille hode, så denne skal selges.
350,- pluss porto.

Det er Varm Design som har mønster til denne.
Har du lagt merke til at både Carina og Karen Marie i NRK sporten har slike luer.
Her finner du luen hos Varm Design
Fjellrose-lue

Jeg strikket luen på pinne 4. Jeg skal bruke 3,5 på neste lue, så kanskje den passer meg også ;)

Her kommer noen bilder av lua ;)

Flora er et alpakkagarn, så det er ikke lett å få det jevnt og fint. Blir bare finere jo mer den blir brukt.
Fargen er lys gammelrosa og mørk gammelrosa.
Selv om garnet er ganske tynt, så er alpakka-garn veldig varmt og mykt.



Jeg anbefaler at man lufter lua i stedet for å vaske den om mulig.
Har du ullvugge på vaskemaskinen så er det best å bruke. 30* med milo. Ikke skyllemiddel.
Eller håndvask. Da har du kontroll. Tørkes flatt oppå et håndkle.


Det er 3 farger i original mønsteret. Men mulig og ganske fint å bruke bare to også :-)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull