Heklet prinsessekjole

Heklet babykjole i str 3/6 mnd
Jeg har heklet denne på heklenål nr 4,5.
Jeg har brukt 4,5 nøste med rosa garn, og nesten 2 nøster offwhite.
Denne kjolen har ekstra stor vidde. Den kan også hekles med vanlig vidde. Da går det en del mindre garn.
Link til video på hvordan den hekles med ekstra stor vidde finner du HER
Og link til kjolen med vanlig vidde finner du HER
Mønsteret som er brukt er til str 6 mnd på heklenål nr 5. Jeg har brukt et bittelitt tynnere garn på heklenål nr 4,5.
Jeg har brukt enkel tråd av det rosa garnet, og dobbelt tråd med det offwhite.
Her kommer noen bilder av kjolen, og garnet jeg har brukt.

Lykke til ;)

Håper en liten prinsesse får brukt for denne <3

Kjolen har rundt bærestykke med stor vidde på skjørtet. Det er veldig enkelt å hekle. 

Tok biler ute i sola også..
Garnet er mykt og beregnet på å bruke til baby. 


Dette er garnet jeg har brukt. Det rosa er et ukjent merke for meg, men veldig godt å jobbe med.
Det hvite har jeg brukt til babyklær før. Fin blanding av alpakka og silke.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull