Ferskenfarget sommergenser.

Hadde lyst på en genser med frisk farge.
 

Garnet heter Ebano, og bestilles fra Iceyarn.  Nr er 21723.
La opp 154 m på pinne 6, og strikket perlestrikk i 5 runder. Gikk over til pinne 7 og strikker bolen rett opp til den måler ca 49 cm. Felte 6 m på hver side.

Ermer:
La opp 35 m med pinne 6 på ermene og strikket 5 omg med perlestrikk.
Økte med 5 m på første runde med glattstrikk og gikk over til pinnestr 7. Økte 2 m hver 6 cm til jeg hadde 52 masker på pinnen. strikket ermene til de er 49 cm. Felte 6 m under hver arm.
Tre ermene inn på bolen og strikk 2 omg. Ha maskemarkør ved hver overgang erm/bol. 4 stk.
Jeg har strikket flette-ragland ( første gang)
Og jeg brukte dette mønsteret til hjelp: Flette-raglan
Etter 15 runder med felling( annenhver runde)så strikket jeg en runde med glattstrikk og da felte jeg 8 masker til jevnt fordelt.
Bytt til pinne 6 og strikk 5 omg med perlestrikk og fell av.
Fest tråder og sy igjen under ermene.

Har brukt 8 nøster + 5 meter av nøste nr 9.
Str XL. 

Jeg har igjen nesten 8 nøster som jeg selger. 
200, - inkl frakt. 

Jeg selger denne genseren for 450, - + porto. 

Da er den helt ferdig.. Lun og god sommergenser.

Jeg har garn nok til en genser til i str M eller L.
Hvis du ønsker å kjøpe garnet, så ta kontakt.

Flette-raglan.. ;) Det var mye enklere enn fryktet.. 


Klar for å starte på nøste nr 3 .. Og kveldssola kommer så fint inn stuevinduet :-)
Måtte bare ta bilde av vesken jeg kjøpte meg på Gran Canaria. Blitt veldig glad i den. Og den passer jo til mange farger. Ekte skinn :p
Og sandalene som jeg bruker hele tiden. FitFlop. Fantastisk gode å gå med <3
Passer fint sammen dette :)
Litt festing av tråder, så er den klar til bruk :D
Litt festing av tråder og lett damping, så er den klar til mye bruk.. Likte fargen kjempegodt. Blir flott med litt solbrun hud :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull