Sommertopp i mercerized cotton

Sommertopp i fargene blue, lilac and white. 
Garnet er fra Iceyarns nr:16816.

Nå hekler jeg i str M.  Garnet er bittelitt tykkere enn originalen, så da regner jeg med at det blir en str M/L. 


Jeg brukte 1 + 1/4 nøste med bunnfargen, også brukte jeg 1/4 nøste med hvitt ;) 

Jeg har tatt utgangspunkt i mønsteret 136-24 i Drops Design, og forandret litt på den.

Garnet er blankt og det er samtidig mykt :-)

Jeg har heklet 1 runde med fm, og 1 runde med staver med hvitt rundt halsen og ermene.


Da er den klar til bruk. Tror denne blir fin til både olabukse og hvit bukse. Kan jo variere med hvilken farge man bruker på en jumper/topp under denne :)


Har strikket en ca 5 cm vrangbord ( 2 r, 2v ) nederst med hvitt bomullsgarn. 
Gleder meg til å ta denne i bruk. 
Ønsker du også en slik, så er det bare å ta kontakt. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull