Top down genser, top down-sweater

Har strikket en top down genser fra 
Min-design-strikk.  
Strikke pakke får du kjøpt fra siden hennes min-design-strikk.no 
Jeg bestilte lang modell.

Jeg har brukt farge 4853 i bunnfarge 8 nøster.
Også har jeg brukt 1 nøste med farge 1032 i stripe og vrangbord.
Mønsteret er kjempeenkelt å følge. Det blir ingen montering, kun noen få tråder å feste til slutt.
Etter min erfaring så ser det veldig ujevnt ut når man strikker med alpakka-garn. Men etter opp-skylling/lett damping så er den jevn å fin i strukturen.

I have knitted a top down-sweater from "Min-design-strikk". 
You can order knitting-sets from her website min-design-strikk.no
I ordered a long model of this sweater.

I used the color 4853 as a base color, took a total of 8 balls of yarn.
I've also used one ball of yarn of color 1032 in the stripes and the ribbed border.
This pattern is easy to follow. There is no making up to do, only a few loose ends to fix.
From my own experience it will look very uneven when knitted with alpaca-yarn, but after a light steaming it will be even 

Jeg er meget fornøyd med genseren, og er sikker på at den kommer til å bli mye brukt fremover.

I am very pleased with this sweater, and I am sure it will be used frequently!
Jeg elsker gammelrosa farge, så denne faller godt inn i den kategorien.
Stripe/vrangbord er i lys grå farge.
I absolutely love old pink color, and this sweater falls well into that category.
Stripe and ribbed border is light grey.


Halsen skulle også vært strikket vridd-rett og vrang slik som på ermene, men det klarte jeg å overse helt.. Strikker jeg en til, så skal det helt klart gjøres. Det blir jo mye finere.

The neckband was also supposed to be knitted the same way as the sleeves, but I managed to overlook that completely. If I knit another one of these, I will definitely do it that way, as it makes it look much nicer.
Økinga ble fin og dekorativ. Tror jeg gjorde det riktig. Uansett så synes jeg det ble pent. ;)



Kjempefornøyd med genseren min <3
I am super happy with my new sweater <3

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull