Spettete genser

Jeg startet på denne uten mønster, men når jeg fikk på ermene strikket jeg etter spettet genser fra nye Skappelboka. Derfor er det opp til deg hvordan du strikker ragland eller rundfelling på resten. 
Men slik startet jeg på denne: 
  
Bruker 3 tråder på pinne 7. 
Strikkefasthet er ca 15 masker pr 10 cm. 
Jeg har her brukt to tråder Nuage Kid Mohair fra Iceyarn ( 1 pk med 5 forskjellige farger. 10 nøster i pakka) nr er 38421,  og 1 tråd fabel fra Drops. 


La opp 82 masker på pinne 6. Vrangbord frem og tilbake  2 rette/2 vrange i 6 cm. 
Ryk tråden og legg opp nye 82 masker og strikk vrangbord i 5 cm. 
Bytt til p 7 og strikk rundt. Sett markør i hver side. 
Jeg har byttet farge etter hver 15 cm. 
Strikk bolen 45 cm. Fell 10 masker i hver side og begynn på ermer. 


Legg opp 40 masker og strikk vrangbord i 5 cm. Sett på markør under ermet. 
Skift farger som på bolen. 
Øk 1 maske på hver side av markøren 6 ganger. Første økning etter 16 cm,  og hver 8 omg. 
Fell 10 masker under ermet og tre armen inn på bolen.  Strikk et erme til. 


Her er genseren ferdig. Brukte 3 dager på den. Det ble en passe tykk genser som er fin å ha under vinterjakka, eller alene om været tilsier det.
fargene skifter veldig etter lysforhold. Går fra grå til lilla nyanser.
Dette blir nok en god genser å ha utover høsten/vinter.
Solen skinte inn vinduet, så bilde ble litt dus.
Genseren sett fra siden. Og man ser den litt annerledes raglan-fellinga. Nå sydde ikke jeg skuldrene sammen. jeg strikket de sammen.
Jeg ser at jeg kan øve meg litt mer på å plukke opp maskene litt penere.
Det skulle egentlig være lang hals som brettes ned på denne, men jeg er så varm av meg. Derfor stoppet jeg med denne lengden. Får se om jeg gjør den annerledes senere. Kanskje jeg bruker den til helgen ;)





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull