Genseren "Vårlengsel"



Fikk nytt garn fra Iceyarn i går ettermiddag, og da måtte jeg prøvestrikke litt.
Vet ikke hva det blir enda, men tror det blir en genser. 
Jeg har ikke noe mønster, bare en formening om hvordan den skal bli.

Garnet heter Akwool Worsted, og jeg strikker på pinne 5,5 på vrangen og pinne 6 på rettsiden. Grunnen til det er at jeg strikker litt løsere med vrangmasker.  Nå blir det mye jevnere.


Ryggen er ferdig, og er halvveis opp på fronten. Begynner på nøste nr 3 her. 





Skuldrene er sydd sammen, og jeg er igang med første arm.
Første arm er ferdig, og den ble 3/4 lang med flette nederst :-)
Slik ser genseren ut i dagslys. Fargen er gul/beige.
Denne er i str L
Armen er 3/4 lang med flette-detalj og perlestrikk nederst. 
Det er perlestrikk rundt halsen.
Og det er boblemønster nederst både foran og bak. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull