Frost-kjole

Strikket en Frost-kjole i baby merino fra Drops garnstudio. 
Hele kjolen er strikket på pinne 3,5. 
Brukt 3 hele nøster, og litt glittertråd.

Mønsteret er laget av Kjersti Mostuen og barnebarnet på 4 år. 
Jeg har gjort litt forandringer i cm og ant masker  
Mønsteret ligger på bloggen til Varm Design fritt for alle og bruke.

Slik gjorde jeg det.
La opp 192 m. Strikket 8 runder med perlestrikk, så 10 runder glattstrikk, så 8 runder med perlestrikk. Når jeg strikket perlestrikk la jeg med en stråd med bling eller annet glittrende tråd.
Så strikket jeg 22 cm glattsrtikk.
Så felte jeg 24 masker jevnt fordelt = 168 m på pinnen.
Fulgte mønsteret på fletter med glittrende tråd.
Felte så 8 masker på hver side. = 76 m på hver sidestykke.
Strikket 9 cm før jeg delte til hals. Fulgte mønsteret der.
Baksiden strikket jeg kun rettmasker( riller)
Strikket bakstykket litt høyere enn front, og felte 30 masker på midten, så 2 og 1 maske mot hals på hver side. Felte av når de var like høye stolper som på fremstykket.
Jeg heklet 2 runder med halvstav rundt halsen. Felte hver 5 maske rundt på begge omganger, så halsen ikke ble så vid.
Heklet så en runde med krepsemasker. Festet tråder, så voila' ferdig.
Denne ble str 3/4 år.
Litt mindre en Kjersti sin ;)
Jeg brukte Bling tråd på nederste perlestrikk, og sølvtråd fra Iceyarn på resten. Sølvtråden er MYE mykere mot huden. 
Dette blir en overraskelse til ei lita søt jente <3
Slik ser halsen ut, og flettene ;)
Drops baby merino farge nr: 11

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull