Strikket kjole. Beige/gull farge

Elisabeths kjole.


Kjolen er strikket i Alara på pinne 5. 
Også har jeg brukt 2 små ruller med gullfarget metall tråd. Begge typene har jeg bestilt fra Iceyarn.

Da er den helt ferdig med heklede kanter rundt hals og ermeåpninger. 
Nærbilde av overdelen. Perlestrikk med gulltråd. Tråden strikker ikke, og garnet er mykt og godt. Hoveddelen i garnet er bomull.
Kjolen i hel lengde. Kjolens mål er:
Hel lengde: 84 cm
Vidden nederst: 63 cm
Vidden rundt midjen: 41 cm
Vidden over skuldrene: 40 cm
Vidden under ermene: 48 cm
Målene er tatt liggende flatt på gulvet. Den siger nok en cm eller to på.



Jeg har ikke skrevet ned hele mønsteret enda, men jeg tror jeg beholder det selv enn så lenge. 

Her er kjolen liggende flatt når målene ble tatt. 


Da gjenstår det å få strikket rille-kant rundt ermeåpningene. Også blir det en heklekant rundt halsen.
Rillekant øverst i midjen.
Liten rillekant nederst og en perlestrikk kant med gulltråd.
Nærbilde av kanten.
Denne er jeg veldig fornøyd med.. Men tror forsommerens kilo må av for at den skal sitte pent på nå.. Men det finnes jo så mye flott hold-inn undertøy nå også :P



Overdelen passet til meg. Jeg er en stor L 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull