Toball barnekofter

Toball barnekofter fra Nye Maskesprell boka til
Vanja Blix Langsrud. 

Jeg har vært så heldig å få være modellstrikker til denne boka også <3 
Fantastisk flott strikke bok med nydelige strikkemodeller. 
Her er det kofter til liten og stor, dame og herrer. 

Nå strikker jeg på Marte kofte fra den boka. Den kommer jeg tilbake til ved en senere anledning. :-)

Jeg strikket den grønne toball til boka, de andre er til et par tantebarn til.
Julegaver ble det <3

Grønne er strikket i Rauma finull
Rosa/lilla er ukjent garn da jeg ikke hadde tatt vare på kvittering.
Blå er Holst supersoft ull. Link hit : Holst garn

Denne er grønn og strikket i finull. Str 12 år

Det flotte med finull er at garnet holder seg i generasjoner. Blir mykere og mykere ved bruk. Plagget blir lett, luftig og varmt.

Garnet er som sagt ukjent, men kan minne litt om Sterk fra Du store alpakka.
Denne er strikket i str 6 år.

Denne er veldig enkel å strikke, og Vanja har flotte videoer på Youtube. Søk på vanjastrikk. Der finne du hjelp til montering, stolpestrikk osv.

Denne er strikket i Holst supersoft ull. Garnet virker tynnere enn f.eks finull, men det "poffer" opp etter vask og blir fyldigere. Blir en superlett og varm barne-kofte. 

Jeg anbefaler dette garnet til kofter. Blir lett, myk og varme. Finnes i utrolig mange farger <3

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull