Lothepuslue nr 2 i sesong 2017/18

Lothepus lue i grå-toner


Denne er i damestørrelse
Strikket i Drops merino extra fine. 
2 hele nøster i lys grå nr:05
Under et nøste hvit, sort og mørk grå. 

Lagt opp 112 masker.
Fulgt mønster, men startet felling når den er ca 28 cm, så total lengde er ca 30 til 31 cm fra brettekanten. 

Må du vaske lua, så husk dette:
40*C med full sentrifuge
IKKE skyllemiddel
IKKE ullprogram, men vanlig vask.
Legg den flatt i fasong til den er tørr. Da skal den være like fin igjen.
Link til mønster finner du HER
Da var lue nr 2 ferdig og sendt til mottager :-)
Jeg har brukt lys grå med bittelitt glitter i mønster-delen av lua.
Har ikke magebåndet på garnet, men husker det var Jarbö garn.

Nærbilde <3
Her ser du at det er litt glitter i det lysgrå fargen.
Jeg jukser ikke når jeg strikker denne luen. Den er dobbel der det er mønster, og det er strukturstrikket i luedelen. Noen synes det er mye arbeide med så mange vrangmasker, men jeg synes det er derfor den er så fin.
Jeg har strikket noen med perlestrikk, og glattstrikk. Strikker ikke noen med perlestrikk igjen. Den har lett for å bli "vindskeiv"  og trekker seg veldig sammen.


Godt fornøyd med denne luen også.
Jeg tar på meg å strikke noen luer til, men ikke like mange som i fjor.
Så her er det førstemann til mølla før jeg sier stopp.


Takk for at du kom innom bloggen min :-)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull