Haukeli genser i blå toner

Haukeligenser


Denne gangen har jeg strikket den i hvit, blå, mørk blå, rød og gul. 
Den er strikket i DSA sterk og Dalegarn lerke. 

Link til mønster finner du HER
Sterk fargekode 806
Dalegarn kode 6016, 5845, 4236 og 2215.
Det holder med  nøste i rød, gul og mørk blå.
Naturhvit gikk det med 6 nøster.
Blå brukte jeg 4 nøster.
Jeg har strikket etter str L .
Jeg fikk utvidet den litt når jeg vasket den. Den ble litt smal i fasongen. Etter vask/damping ble den perfekt.

Jeg brukte pinne 3 og 3,5 som i mønsteret. Skal gå opp en halv str på neste genser.
Nå kommer det noen bilder.
Er det noe du lurer på så er de bare å ta kontakt <3
Og et nærbilde av strikk og farger :D

Litt trådfesting må til. Viktig jobb om alt skal bli bra ;)

Her er den vasket og ligger til tørk.

Jeg har stilt opp som modell selv på denne ;)
Her er den blitt tørr, og jeg har dampet den på vrangsiden.
Hun som skal ha den er litt høyere og slankere enn meg, så tror den vil passe henne fint.

Den er strikket med forhøyet nakke bak, så den ligger fint over nakken. Ikke godt når den sklir ned bak.

Trodde ikke jeg var så glad i blå, men har nå veldig lyst på en i blå selv også :D 



Her har jeg fått bilde fra Astri med genseren på.
Tusen takk for bilde <3
Passet helt perfekt, og du kledde den så godt :-)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull