Strikket jakke, Haze Jacket

Strikket jakke i Big Delight

Jeg har strikket denne jakken i str XL. Dumt av meg å ikke sjekke målene på størrelsene. Den ble stor. Sikkert en XXL egentlig.
Strikket i garnet Big Delight. Deilig garn som har fargeskift i gråtoner.
Strikkes på pinne nr 7.
Det stor at jeg skulle bruke 600gr i str XL, men jeg brukte nesten 800gr.
Jeg strikker normalt litt stramt, men målene stemmer med mønsteret, så jeg tror man må beregne ekstra med garn.
Det er 100gr nøster.
Her finner du gratismønster HER
Jeg valgte å ha knappehull på hele stolpen. Noen ganger er det godt å kunne lukke den hele veien.
Jeg har også heklet kant rundt halsen. Den ble så vid, og den ville sklidd ned over skulder.

Her er Haze jakken ferdig med knapper.
Det går fort å strikke denne på pinne 7. God og varm for kalde vinterdager.





Denne jakken klarer alle å strikke.. Det er kun rettmasker på hele jakken.
brukt madrass-sting å sy den sammen med.
Beklager rotet på garnrommet mitt :-)


Jeg har heklet 1 rad med staver, og to rader med fastmasker. Da blir den litt fastere i halskanten. Valgte ensfarget ullgarn i samme tykkelse i halsen.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull