Strikket Vesstfold-bunad i str 2 år.. Knitted Vestfold-bunad, size 2 yrs.

Vestfold-bunad i str 2 år


Denne bunaden er strikket i originalgarnet Baby Panda fra Rauma garn.
Nydelig garn å strikke med forøvrig.

Jeg begynte på str 1 år, men oppdaget at maskeantallet på str 2 år var den samme. Da tenkte jeg det var like greit å strikke den lengre så den passer fra 1 til 3 år.

Jeg skal strikke jakken også. Det er ingen mønster på lue/kyse, så der kommer jeg til å strikke en litt gammeldags kyse med hullmønster til.

Det var veldig morro å strikke denne, og synes jeg fikk det greit til. 
Nå mangler det å få kjøpt hemper til lukking i front.

Her kommer noen bilder.
PS! Den er ikke helt sort, men veldig mørk brun. ;) 


Knitted Vestfold-bunad, size 2 yrs.

This bunad is knitted in the original yarn Baby Panda, from Rauma garn.
This is a lovely yarn to knit with.

I began knitting this in a size 1 yrs, but then I noticed that the number of stitches were the same for the 2 yrs.
I then thought I might as well knit the longer version, so that it will fit from 1-3 yrs.

I will knit the jacket as well. There is no pattern for the headpiece, so I'll knit an old school bonnet with a hole-pattern for it instead.

It was great fun knitting this bunad, and I think I managed to do it well.
Only thing it is missing yet are the hooks to close it in front.

Here are some pictures
It is not completely black, but very dark brown.




Her henger den ferdig strikket. Litt utfordring med pinne nr 2, og strikke mønster på vrangen, men det gikk jo fint.
Denne skal beholdes av meg, men lånes ut til familie og venner.

Here it's finished. It was a little challenging with a needle size 2 and knitting the pattern on the wrong side, but it went well.
I will keep this myself, to borrow to family and friends.

Må si at Vestfold-bunaden er fin.
Kanskje ikke finest å henge den foran en gammel rød tømmervegg, men sånn ble det i dag ;)
Got to say, the Vestfoldbunad is beautiful!
Maybe not the best idea to hang it by an old red wooden wall, but that's what I had today :) 


Litt nærbilde av skjørtet. Da synes den grønne kanten nederst.

Bærestykket ble den største utfordringen. Kunne sikkert ha blitt penere med en erfaren strikker, men jeg er fornøyd med innsatsen selv. ;)

The yoke was the biggest challenge here. It could probably end up prettier with a much more experienced knitter, but I am very happy with the result myself :)



Kommentarer

  1. Hvor får jeg kjøpt mønster og garn?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har kjøpt garn og mønster på husfliden i Holmestrand.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull