Pulsvanter til herrer

Laget enkle pulsvanter som sitter godt til herrer. 
Her har jeg brukt alpakka garnet til A Knit Story. 
Legg opp 55 masker på pinne 2,75. ( eller 3)  
Strikk 1 runde rett. 
Strikk så 2 vrange, og 3 rett. Gjenta ut runden og avslutt med 3 rett. 
Strikk til ønsket lengde.  Jeg strikket til 12 cm. 
Fell 10 masker, og på neste runde legger du opp igjen 10 masker over der du felte. 
Strikk mønster videre i ca 5,5 cm. Fell av i rett og vrang ikke for stramt. 
Plukk opp 20 masker til tommel. 
Prøv å strikke vrang over vrang og rett over rett på undersiden, da blir det penest. 
Strikk ca 12 runder så fell av. 
Fest tråder og strikk en til. ☺ 

Disse er veldig enkle å strikke, og nybegynnere klarer dette veldig fint.
Flotte til julegaver også ;)
Det er god stretch i votten, så den passer de fleste.
Ps! Den er ikke stram rundt tommelen. Bare ser slik ut når man plukker opp masker til tommel.
Det man kan gjøre i stedet er å sette de 10 maskene over på en tråd, så slipper man denne " kanten". 
Denne bruker jeg til pulsvanter. Liker ikke å strikke med strømpepinner, men noen ganger må man. Som f.eks når tommelen skal strikkes.
Jeg bestiller som regel fra ebay når jeg skal ha slike små rundpinner. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull