Liten Marius-selekjole str ca 6 mnd.

Marius selekjole

Jeg fant ikke noe mønster i så liten str, så jeg brukte tynnere garn, og tynnere pinner. Fulgte da antall masker som til 1 år, men laget den en del kortere.

Strikket denne i garnet Hverdags fra Du Store Alpakka.
Jeg håper mottager blir fornøyd, og at den passer til den lille frøkna <3

PS! Jeg laget knappehullene i kjolen, ikke på stroppene som i mønsteret. Da kan man flytte knappene nedover på stroppen ettersom barnet vokser.




Jeg har også strikket et par tøfler som passer til kjolen.
Link til oppskrift til de finner du her:
baby-tøfler

Da er denne lille søte selekjolen ferdig strikket og dampet. Nå er det bare å finne noen knapper som passer til <3

Så langt kom jeg første kvelden. Morsomt å  strikke små plagg. Det går jo så fort.
Og når man ikke har noen jenter selv, så får man strikke for andre :)

Dette er garnet jeg brukte til denne.
brukte 1 helt nøste rosa, halvt nøste hvit, og bittelitt lilla ;)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull