Hjerterdame genser

Strikket meg en hjerterdame genser til.
Denne har fått lange ermer. 
Strikket på pinne nr 6,5 og jeg har 140 masker rundt på bolen. 
Jeg har brukt Master alpaca camel melange  (dobbelt tråd ) fra Iceyarn, og en tråd bling effekttråd fra du store alpakka. 
Mengden med garn jeg har brukt finner du på et bilde lengre ned på siden. 
Mønsteret får du kjøpt av Annelise som har egen side på Facebook. 
Her finner du siden hennes Strikkesiden til Annelise


Her er den ferdig strikket.
Jeg har strikket rundt i stedet for en del for seg.
jeg har ikke strikket mønster nederst heller.
Dette er også en florlett genser som blir god å ha året rundt.

Jeg vil si at str her er en L. Nå har jeg endelig lært å ikke strikke for stor str. ;)

Dette er første gang jeg har brukt Bling-tråd fra Du Store Alpakka.
Jeg var litt usikker på om det ble litt mye bling, men synes det ble fint til slutt.
Her ligger garnet jeg har brukt. Det var 8 nøster 'a 50 gram med alpakka garn. Det er igjen litt over 4 nøster.
Også har jeg brukt nesten 2 ruller med bling-tråd. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull