Strikker mønster på vrangen. Sort/hvit genser med mønster.

Må si jeg er bittelitt kry nå. 

Strikker genser frem og tilbake med mønster. 
Jeg har aldri gjort det før, og det er noe jeg har utsatt med å prøve meg på.  
Men det var ikke vanskelig i det hele tatt. 
Kjempegøy å få det til ☺.

Da ble den ferdig på 3 dager, så denne er rask å strikke. 
 Har brukt Alpaca bulky (iceyarn) på pinne 8.
Gikk med 2 nøster hvit, og nesten 4 nøster sort. 
Mønster får du kjøpt av Hilde Langmyr på facebook. 




Og sånn ble den seende ut ferdig. Rask og enkel genser å strikke. Var en  del småfeil i mønsteret, men laget min egen vri her og der ;)


Sånn ser den ut fra siden. Den er en del lengre bak enn foran, men når man syr den sammen i siden så forskyver man stingene litt hele veien så den passer sammen i bunnen.
Og slik ble den bak. Jeg strikket 4 omg vrangbord så den ikke krøller seg så lett nederst. 
Ble ikke så aller verst detta ;)
Ble ferdig med to ermer på søndag. Strikket de på rundpinne, og det gikk greit å montere de på bolen.
Om du ønsker deg en slik genser, så ta kontakt med meg her, eller på PM på facebook. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull