Acnegenser i mørk blå og offwhite.

Acnegenser strikket i mørk blå og offwhite.


Jeg strikker den i str S/M
La opp 148 masker med blå på pinne 5.
Strikket vrangbord 3 cm 1 r,1v.
Byttet til pinne 6 og fortsatte med blå til arbeide måler 10 cm,
Bytt til farge 2 ( offwhite) strikk denne fargen i 10 cm.
Fortsett til arbeide måler 47 cm.
Fell 6 masker på hver side av arbeide.

Ermer: La opp 34 masker på pinne 5 med blå.
Strikk vrangbord 1 r,1v i 8 cm.
Bytt til pinne 6 og fortsett med glattstrikk til armen måler 10 cm.
Bytt farge som på bolen. Strikk til erme måler 47 cm, og fell 6 masker  under erme.
Du skal øke 1 m på hver side av maskemarkøren hver 3 cm til du har 56 masker på pinnen.
Strikk en arm til.
Tre ermene inn på bolen og sett maskemarkør i alle overganger. ( 4 stk). Strikk med blå til blå stripen måler 10 cm.

Raglanfelling: Strikk 2 omg før felling begynner.
Du skal felle annenhver omgang.
Strikk 2 rette sammen etter maskemarkøren, og strikk 2 vridd sammen før maskemarkøren. Fell ca 16 ganger. Synes du den blir for vid, så fell en gang eller to ekstra.
Bytt til 60 cm pinne 5 og strikk vrangbord 1 r,1v i 3 cm. Fell av.
Sy igjen under ermene og fest tråder..

Den offwhite er Drops Alpaca Silk Brushed ( litt under 3 nøster)
Den blå er Timeless Mohair fra Stoff&Stil. ( 1,5 nøster)

Her fant jeg mønsteret som jeg har brukt på alle jeg har strikket til nå:
Mønster finner du HER




Da er den ferdig, og den kan sendes til Finnmark.
Håper du blir fornøyd med den Solgunn :-)


Nærbilde av genseren. Den blir superlett å ha på.

Også har jeg fått sydd på " Håndlaget" merket mitt ;)
Garnet er litt ujevnt spunnet, så det blir litt ujevn struktur også :)

Det er morro og strikke Acnegenser. Det går fort å strikke, og man trenger ikke telle eller følge med på mønster..
Også blir den så myk og lett :)
Denne genseren blir sendt til Øksfjord i Finnmark så fort den er ferdig :D 

Her er bilde av garnet jeg har brukt. Passer veldig godt sammen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull