HjerteMynthe skjørt

Da har jeg strikket et HjerteMynthe skjørt, og for første gang strikket sammen to pinner til en. Ikke ante jeg at det var sååå enkelt. 
Strikket på pinne nr 4. Garnet jeg har brukt får du bestilt fra Iceyarn. 
Det heter Alara og Magic Light. 
Mønsteret finner du på denne siden:HjerteMynte skjørt



Søtt skjørt med underskjørt ;)
Veldig enkelt å strikke, selv for en nybegynner;)
I stedet for sløyfebånd, så heklet jeg et bånd i stedet. Det sitter litt bedre så det ikke sklir så fort ut.
Jeg heklet på litt pynt også ;) <3







Her har jeg strikket et med jukse-fletter. Det er kjempe enkelt, og gir et pyntet inntrykk på vrangborden.
Dette skjørtet er ca 4 cm kortere enn i mønsteret.

Sånn her lages jukse-fletter. Det går over 4 masker: 
1p. 2r, 2vr ut omg. (2vr, 2r)
2p. 1r, 1 kast, 1r, 2vr ut omg.
3p. 3r, 2vr ut omg. (3vr, 2 r)
4p. 3r, trekk den første av de 3m over de to andre, 2vr. 

Strikker du frem og tilbake er parentesene på pinne 1 og 3 baksiden/vrangen.



Dette er Alara. Passer fint til pinne nr 4.
Og dette garnet ble brukt. Nydelig garn som ikke klør.
selv om det er akryl, så er det ikke statisk og knitrer ikke. Fint å bruke til barn som er følsomme og klør lett av ull.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull