Lang strikket jakke/ cloud jakke

Begynt på en lang strikke - jakke i gråtoner. 

Garnet jeg bruker er Peru Alpaca Bulky, og Kid Mohair classic fra Iceyarn. 

Jeg strikker med pinne nr 8. Str L/XL

Flere bilder kommer nå den er ferdig strikket og montert.
Jeg strikker denne til min herlige bonusdatter Julie <3


Mønsteret finner du hos Snertne Sneller

Cloud jakke

I mønsteret står det 147 m, Jeg har lagt opp 159.
Også har jeg fordelt de ekstra maskene slik:
6 m rille( stolpe), 26 m glattstrikk, 22 masker rille, 51 m glattstrikk, 22 m rille, 26 m glattstrikk og 6 m rille ( stolpe på motsatt side)
Også må man justere litt rundt nakken (kragen)

Ermene la jeg opp 28 m i stedet for 26, økte til 44 i stedet for 42. 




Da var jakke helt ferdig Julie. Det tok sin tid, men håper du blir fornøyd med den. Fryse skal du ikke nå <3 klem fra bonusmamma :D


Ble en fin krage på den.


Tøft med riller i sidene og under ermene :-)
Made with love <3 

Da mangler det bare armer på jakka.
Første arm er påbegynt. 



Ikke akkurat et bra bilde av meg, men nå var det jo jakka jeg skulle vise frem.. hehe !!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull