Acnegenser

Den populære Acne genseren 



Da har jeg slengt meg på bølgen, og er igang med Acne genser.
 Link til genser med oppskrift finner du HER

Jeg har på denne genseren valgt garn fra Iceyarn.
Silk nr 25078 sort, og 24616 salmon
Strikker med dobbelt tråd.
Jeg bruker samme pinnestr som i oppskriften.
(5 på vrangbord, 6 på glattstrikk)


Jeg strikket denne etter str L. Men dette garnet er ikke like "pusete" som faerytale, eller Drops Alpaca silk brused, og da blir trådene liggene nærmere hverandre og genseren blir da litt smalere. Vil si det er en M/L 

Hvis du ønsker deg en slik genser, så strikker jeg gjerne. Ta kontakt via e-post, privat melding på FB eller her.


Silk er et nydelig garn å strikke av. Supermykt og lett.
Strikket med 2 tråder.
Brukt 4 + bitte litt til halsen på neste to av sort.
Brukt nesten 4 nøster med lakse-rosa.








Jeg er veldig fornøyd med denne genseren.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull