Påskegul jakke. God påske til alle :-)

Strikker meg en påskegul jakke
Jakken blir strikket på pinne 6 på vrangbord, og 7 på resten.
Garnet jeg bruker er Faerytale farge nr 747, og Loren Wool fra Iceyarn.

Har brukt nesten 6 nøster Faerytale, og 5,5 nøste Loren wool.


Mønster får dere ved å kjøpe mønster hos Skappelgenseren


Da er jakken ferdig strikket.. Skal jeg lage stolper og knapper? eller la den være som den er? Det er det store spørsmålet nå? 
Ermene har 51 riller i høyden.

Ønsker alle en riktig god påskeferie :-)




Nærbilde av farge ;)
Blir riktig så flott denne :-)


Da er den ene armen montert på, så da gjenstår det å få strikket ferdig nr 2.
Lurer på om jeg skal ha knapper på den, og om jeg kanskje skal hekle den i gul eller sort? jeg får prøve meg frem litt.. Har både sorte og hvite knapper, men tror nok at sorte blir penest.  



Påske betyr at det er vår, og sommeren er på vei. Det skal bli deilig :-)
Første lomme er på plass. Og det var utrolig enkelt. Første gang jeg prøvde meg på det ;)
Ferdig påske-gul kosejakke :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull