Sommertopp i 100 % bomull

Strikket sommertopp i håndfarget bomull.  Fargene er brun/beige, blå, lilla og laksefarge. 

Har ikke fulgt noen oppskrift,men her er litt info.
La opp 164 m på pinne nr 6.
Strikket noen runder med vrangbord.
Byttet til pinne 7 og gikk over til glattstrikk. 
Jeg felte 16 masker i midjen.
Strikket bolen til den var ca 43cm før jeg delte til frem og bakstykket, og strikket disse hver for seg. 

MØNSTER: 1 rett og 1 kast ut pinnen.
1 rett og slipp ned kast ut pinnen.
For å få større avstand så tar du 2 kast.

HALSKANT: beholdt 22 m på skulder og felte 1 m mot halskant 2 ganger.
Sy sammen skuldrene.
Heklet fm kant rundt ermhulene og halskant.
Fest tråder.

Toppen måler 72 cm hengende.  Passer til de fleste. Fra M til en stor L
Garnet jeg har brukt: Cotton Lase
I pk a' 3 nøster holdt til en topp :-)

Halskanten har jeg heklet en runde med fastmasker.

Slik ble sommertoppen. Den blir nok deilig å ha på seg til vår/sommer :-)

Nærbilde av farger og struktur :-)


Gleder meg til sommer og sol ¤

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull