Skappelgenser i cream farge

Denne er strikket på bestilling. 

Har strikket denne i Christopher og Artic Merino.  Har brukt 8 nøster Christopher og 5 nøster Artic Merino.  
Christopher har 150 meter pr 50g nøste. Artic Merino har ca 300 meter pr 50 g nøste. 
Strikket med pinne nr 7 Har lagt opp 96 masker på bakstykke og 108 masker på fremsiden.  Den måler 83 cm når den henger. 
Strikket 43 masker bort til hals åpning, felte 22 strikket resterende 43. Felte 2 m 1 gang, og 1 m 3 ganger. Strikket 2 riller og felte av. Gjentok likt på andre siden. Husk å starte fra hals siden.

Plukket opp 72 masker fra bolen til ermer, og feller jevnt ned til 44 masker. Strikket 10 riller så felte 1 maske i hver side, strikket til 15 riller og felte igjen, så felte jeg igjen på 20 rille. Deretter felte jeg 1 maske i hver side på hver 3. rille frem til jeg hadde 44 masker igjen og hadde strikket 56 riller. 10 omg med vrangbord.   Ermene måler 50 cm. 
Her har jeg begynt på ryggdelen. Har lagt opp 96 masker på den.
Her er bolen og første arm ferdig. Plukket opp 72 masker fra bolen til ermer. 
Sånn ser den ut ferdig. Str 3XL.
Utrolig myk og deilig genser. Har brukt Chrostopher i flere gensere nå, og elsker det garnet. Så det er kjempesynd at de ikke lager det lengre :(
Jeg har heklet en fastmaske-kant rundt halsen. Da blir den fin og jevn. Gjør halsringen mer stabil også ;)



Så da gjenstår det å få levert genseren og håpe på at mottageren blir fornøyd ;) 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull