Hvit Mariusgenser i 100% ren Alpakka garn.

Nå er ermene på og kommet litt igang med mønster i lys grå  Nå er jeg igang med å strikke en mariusgenser i 100% ren alpakka ull.

Det hvite garnet er Pure Alpaca fra Iceyarn
Hvitt alpakka garn fra Iceyarn

Bolen er hvit, og strikket på pinne nr 3 og 3,5
Brukte litt over 3 nøster på bolen.

Også har jeg for første gang prøvd med på magic loop på ermene. Strikker begge ermene samtidig. Skjønte poenget etter å ha sett litt av en youtube film. Blir mye ordning med garn og pinner til å begynne med, men etter noen få runder så sitter det i fingrene.
Denne Youtube så jeg litt på : Strikke to sokker/ermer på en pinne. Magic loop

Har brukt 7,5 nøster av pure alpaca i bunnfarge. 
Brukt litt under 1 nøste i lys grå (Indiecita 100% alpaca)
Under 1/2 nøste mørk grå (Peru Alpaca light) 



Fikk bilde av nydelige Jorunn med genseren jeg strikket til henne på.
Tusen takk for at jeg fikke strikke denne til deg.
Fargene passet perfekt :-)



Da er jeg godt igang med vrangborden med magic loop. 120 cm rundpinne nr 3.
Da har jeg kommet et stykke på vei, og det går mye lettere etterhvert. 120 cm rundpinne nr 3,5
Her er bolen ferdig. Venter på å få tredd på ermer.
Strikker str XL.
Da er jeg igang med mønster. Har en ekstra rad med bunnfargen mellom mønsteret. Det pga garnet bygger litt mindre i høyden enn orginalgarnet.
Genseren er ferdigstrikket. Nå gjenstår å feste tråder, vask og lett damping.
Str er XL
Dette blir en lun og god genser som ikke er alt for tykk og tung. Alpakka varmer godt.
Prøvde å å tatt bilde av den i dag før solen gikk ned. :-)
Komisk bilde når jeg ser hva som ble med på bilde.. Strikketips bok, og et par sokker.. Det er typisk meg. Jeg blir VARM på bena om kvelden og sokkene sparkes av.. ;) 
Nå er genseren ferdig vasket og fått en lett damping.

Her er genseren i full lengde. Uvant å strikke med så tynt og luftig garn.
Nå er den klar for innpakking og den skal sendes til mottager.

Merking må til :-)

Synes det er koselig med "handmade" merker :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull