Mariusgenser i Peru Alpaca light.

Mariusgenser i Peru Alpaca light.


Fikk et nydelig garn fra Iceyarns som jeg hadde lyst til å prøve til mariusgenser. 
Det er supermykt, lett og samme strikkefasthet som sisu, Trysilgarn og Alpakka fra Sandnes. 

Garnet er litt ujevn spunnet og gir et litt rustikk utseende. Jeg personlig synes det er litt fint. Ikke alt skal se maskinstrikket ut bestandig. 

Så var det fargevalg da. jeg havnet på light beige i bunnfargen. 
Så sånn ser det ut:


Og så var det mønsterfarge da!! Og sånn som jeg grublet på det. 
Først ville jeg gå med det trygge å bare ha brunt. Det er jo kjempefint sammen, og det er alltid fint å se på. 
Men så hadde jeg rester av noen andre farger liggende. Jeg la alle garnnøstene sammen oppå bolen for å sammenligne. Og fant ut at de alle passet godt sammen.. Så da får vi se hvordan det blir tilslutt. :-) 

Ønsker du deg en slik genser så ta kontakt på e-postelisabeth.hegerstrom@gmail.com

Sånn ble den seende ut. Den er først godt brukt ei uke, så håndvasket i milo, rullet inn i håndkle en times tid, for så å ligge i fasong flatt.
Den behøver ikke å dampes da, den ble jevn og fin nok som den er nå. 
Jeg ble veldig fornøyd med mønsterstrikken på denne. Og fargene ble light beige, melert brun og orange. Blir nok en favoritt <3 
Ny superlett favoritt Mariusgenser :-) 
Denne er strikket i str XL

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull