Kjærestegenseren til Minsin, og en til meg.

Har kjøpt meg mønsteret kjærestegenseren på skappelgenseren.

Strikker den på pinne 7
Strikker med Christopher og alpaca light. Garnet kan du kjøpe på iceyarn

Christopher
Peru Alpaca light

Strikker den i str XL.
La opp 164 m på vrangbord og økte til 170 på første runde med grå.
Strikket den til 48 cm før ermene ble masket på.

Strikket raglanfelling til det gjenstod 80 masker. 
Da er min genser ferdig også.(må bare feste litt tråder)
La opp 160 masker med orange og strikket 8 omg vrangbord.
Skiftet til grå og fortsatte med glattstrikk med samme ant, masker.
Strikket bolen 45 cm, før ermene ble masket på.
Ermene ble 51 cm, i stedet for 54 i mønsteret.
Også strikket jeg vrangbord 1 rett, 1 vrang i halsen i stedet for rillestrikk. 

Denne også blir myk, men litt tynnere enn f.eks Dorthegenseren i juksepatent. 
Nærbilde av fargene som ble ganske så riktig på dette bilde. 
Det var ikke store forskjellen på lengden på garnet 
Så langt kom jeg på første nøste. 19 cm. 
Bilde av garn-nummer.

Orange kontrastfargen er Pure alpaca 
Da er bolen ferdig så langt. Begynne på ermene i helgen. 
Da er kjærestegenseren til Minsin ferdig. Han har bursdag til torsdag, så da vill han ha på seg den når vi skal ut å feire den til helgen :-) 
Startet på en lue i de samme fargene.
Mønsteret på lua finner du HER

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull