Klassisk Marius genser til jr.

Jeg bruker garn fra Iceyarns på denne genseren. 
Garnet er litt tykkere enn Smart garn, så jeg bruker pinne 3,5 på vrangborden, og pinne nr 4 på resten. 

Her har jeg kommet litt igang, og det er et godt garn å strikke av. 
Strikker etter str 14 år, så da regner jeg med at den blir stor nok.
Dette er det blå garnet: Blått garn
Dette er det hvite garnet:Hvitt garn
Dette er det røde garnet: Det røde garnet





Madts var fornøyd han :)





Da var Mariusgenseren ferdig, og det akkurat i tide til premièren på filmen Jul i Flåklypa. 


Garnet er så tykt at jeg laget enkel halskant. Så nå får jeg håper Madts er fornøyd med Mariusgenseren sin :-) 




Prøve å bli ferdig til den nye filmen om Reodor Felgen kommer ut i Desember. 



Godt igang med mønsteret. Det går tregt pga forkjølelse nr 2 på 3 uker har satt sine spor. Host og hark dagen lang. 
Men er godt fornøyd med garn og farger. 



Da er første arm ferdig. En igjen, så er det montering. 
Denne gangen skal jeg klare det selv. 




Nærbilde av armen. Blåfargen er litt lysere enn originalen. Men jeg synes den blir fin   :) 


Kommentarer

  1. Så flink du er! Flott genser :) Men du opplyser ikke hva garnet fra IceYarns heter?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er garn som de har lagt til salgs, og da står det ikke hva det heter. Men trykker du på linken, så kommer riktig garn som jeg har brukt opp.. Mulig noe av det er utsolgt nå.. :(

      Tusen takk for besøk :-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Pulsvanter med falsk flette

Leggvarmere på 80 cm

Strikke knapphull